dinsdag 2 oktober 2012

Verkiezingskoorts in het vierde!

Op 14 oktober moeten alle mama's en papa's gaan stemmen voor de gemeenteraad.
Maar wat zijn verkiezingen eigenlijk???

Vandaag hebben we het gemeentehuis bezocht.  Erwin legde ons uit hoe de mensen in Merksplas moeten gaan stemmen en welke diensten er in het gemeentehuis zijn.  We zijn op plaatsen geweest in het gemeentehuis waar we nog nooit geweest zijn...

De rest van de dinsdagvoormiddag hebben we onze verkiezingen voorbereid: partijnaam verzinnen, slagzin maken, affiche ontwerpen, partijlijst maken met lijsttrekker en lijstduwer, actiepunt maken voor onze partij, ...  
Oei, daar komt meer bij kijken dan we dachten!  

Dinsdagnamiddag mochten we dan onze partij voorstellen aan de andere leerlingen van het vierde!

En dan huiswerk: voor wie ga ik kiezen?  Welke partij vind ik dat het beste actiepunt heeft?  Wie kan het beste het actiepunt verdedigen op de kindergemeenteraad?????  Een zware beslissing...

Morgen de verkiezingen....  Spannend!

Voor foto's: klik op de foto!

4 opmerkingen:

Jana uit 4a zei

Ik vond het leuk het bezoek aan het gemeentehuis.
En bij een lokaal ( trouwzaal ) zat ik op de stoel van de burgemeester.

juf.Greet zei

De eerste vrouwelijke burgemeester van Merksplas!
Het was net echt, Jana!

laurens uit 4a zei

ik vond het voral heel intresant

bente zei

het was leuk om is in het gemtenhius te zijn