vrijdag 2 november 2012

Allerzielen


Na Allerheiligen (1 november) vieren wij, Christenen vandaag Allerzielen. (2 november)
Traditioneel brengen de meeste mensen op één van deze dagen een bezoekje  aan hun overleden familieleden of geliefden op het kerkhof.
De begraafplaatsen wisselen hun grijze uitstraling en veranderen in een zee van bloemen en mooie herfstkleuren.
De meest populaire bloem in deze periode is ongetwijfeld de potchrysant, maar ook allerhande bloemstukken, graftakken, rouwwerkjes en kransen, worden op de graven en bij de urnes geplaatst.
Sommige kinderen maken ook zelf iets, lief zeg!

5 opmerkingen:

Jana uit 4a zei

Met allerzielen ben ik naar het kerkhof geweest.

bente zei

ik ben niet naar het kerkhof geweest

Nele zei

Ik ben ook naar het kerkhof geweest.

Lisa zei

Ik ook niet Bente.

LINDA zei

HOERA HET WAS ALERZIELEN.
IK MOEST BIJNA HUILEN.