vrijdag 28 februari 2014

Dag 4... Wat is er allemaal gebeurd op donderdag???

Al iets minder vroeg uit de veren (ra ra ra hoe komt dat?) verzamelen we met zijn allen om de keuzeactiviteit uit te voeren. Vooraleer het zover is mag iedereen zijn voorkeur kenbaar maken en worden de groepen gemaakt.  Dan gaat iedereen enthousiast aan de slag!
Vandaag willen we een nieuw volk creëren uit een fictief land met een eigen strijdvlag.  Eén groep bedenkt de strijddans, een andere groep maakt een volkslied met een samenraapsel van klanken uit wegwerpmaterialen en nog een andere groep bedenkt een strijdvlag en kledingstijl voor de nieuwe stam.  Enthousiast gaat elke groep aan de slag.  Wanneer we tevreden zijn over het creatieve resultaat begint de tweede sessie.  Nu worden de ideeën doorgeven aan alle anderen. Iedereen verkent, oefent, zet door, … .  Wanneer ook de kledingdracht door iedereen wordt overgenomen, elk nieuw lid van de stam wordt geschminkt, zijn we klaar voor het grote moment: Hét toonmoment!  De spanning stijgt…  De focus groeit… Het eindresultaat mag er wezen!   Een nieuw volk is opgestaan en heeft zich strijdbaar opgesteld;  Dit kan alleen maar lukken door een goede samenwerking, een perfecte concentratie en  een zelfverzekerde dosis POWER!  Moe maar gelukkig en tevreden met het eindresultaat trekken we naar de ontspanningsruimte.  Daar genieten we nog na en bekijken enkele videofragmenten en foto’s.  Soms liggen we krom van het lachen als we onszelf bezig zien.
Dan komt de verrassing.  We mogen nog naar een echt concert!  Nu genieten we van het werk en de inzet van anderen.  We zijn onder de indruk van de muzikale talenten van de jeugd uit Neerpelt.

Een uitbundig carnavalsfeest met bezoek van K3 sluit de laatste avond op musica af.  

5 opmerkingen:

Nonkel Jan en Karin van Febe zei

Amai Febe,

dat is daar precies wel leuk!

Groetjes van Nonkel Jan en Karin

Moeke van Yasmine zei

Ook ik heb jullie heel de week gevolgd. Het zal wel super leuk geweest zijn. Ik wacht nu al op je spannende verhalen deze avond. Zeker komen vertellen hé.

Anoniem zei

ik vond de musicaklasse heel tof.

Het eten was heel lekker.
Ik vond dat ik in een leuke kamer
sliep.
Groetjes Jens



Marie zei

Go, de musicaklasse was leuk, zeg!
Het eten was heeeeeeel lekker en
de slaapkamers waren heel leuk.

Groetjes Marie.

Ante uit 4a zei

Ante zei

Ik vond musicaklassen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk : het eten was lekker (lekkerder dan thuis)
De slaapkamer waar ik in sliep was leuk er was een zetel ,een bureau , 2 bedden, 2 stoelen
Elke dag heb ik me geen seconden verveelt
Ik maakte gewoon elke Seconde plezier
David,pakjan,Marjolein waren super